All Categories
Featured
Table of Contents
De citroen mehari styled by Courrèges is de vrucht van de samenwerking tussen twee visionaire en iconische Franse Merken: Citroën en het Modehuis Courrèges. Ongeveer 50 jaar na de lancering van de Méhari in 1968 werd de E-MEHARI in december 2015 onthuld. Deze 100% elektrische 4-zits cabriolet is een echte vrije vogel die zorgt voor fun en moderniteit. Het is een perfecte weerspiegeling van de waarden van Citroën: creativiteit, vrijheid en optimisme.
Tegelijkertijd brengen het Modehuis Courrèges en zijn creaties met een jongen en vrije geest een omwenteling teweeg in de modewereld... Twee creatieve werelden die sinds mensenheugenis nauw verwant zijn en mekaar aanvullen. Vandaag snijden ze samen een nieuw hoofdstuk aan. En dit hoofdstuk is de concept-car Citroën E-MEHARI "styled by Courrèges". Concurrent Renault bracht als tegenhanger de Renault Rodeo op de markt, gebaseerd op een Renault 4. Die werd echter niet veel buiten Frankrijk geëxporteerd. In 1970 werd de Méhari naar de Verenigde Staten geëxporteerd.Een Eend is herkenning, een Eend is nostalgie, een Eend is emotie. Wat heb ik gekocht? Het kentekenbewijs is duidelijk: een 2CV6. Een 2CV Spécial volgens het plakplaatje op de achterklp. Een rooie. Van Wat spitwerk levert een mooi verhaal op: in de fabriek stonden nog koetsen van Eenden zonder derde zijruit en die moesten op.
Van de 2CV6 Spécial zijn nog maar een paar rijdende exemplaren bekend. Zó speciaal is mijn Spécial! Jan-Erik Plettenburg Een rij eerste Eenden staat klaar om de fabriek te verlaten (1949)36 68 69 ONTMOETING Over kentekens en vrijwel identieke Eendjes Twee vrijwel identieke 18pk tjes (Vert cactee AC 513), niet alleen van hetzelfde bouwjaar, maar waarschijnlijk eerder van hetzelfde bouw halfuur omdat deze twee Eendjes slechts 12 chassisnummers van elkaar verschillen, komen elkaar, nadat ze bijna vijftig jaar geleden in het zicht van elkaar van de Belgische lopende band zijn gerold, weer tegen bij het Eendeëi te Rotterdam (citroen mehari neuve).
Toen Pa Brandt na 10 jaar en km een nieuwe 2CV6 aanschafte ging de JD over naar zoonlief, toen nog 17 jaar en zonder rijbewijs, maar toen al met de bevlogenheid dat dit Eendje er Eentje voor altijd en eeuwig zou gaan worden. De andere JD, de JD, heeft zijn werkzame leven doorgebracht o.
eerst een tijdje in Middelburg, daarna een paar jaar als sleutelpretobject bij de voormalige burgemeester van Vlaardingen en sinds een jaar of zes is zij het eendologisch studeer- en liefdesobject c. q. werkpaard van Patries Verburg. Toen ik Jan...de schrijver dezes. (citroen mehari de segunda mano).. ooit het Ei-terrein opreed en daar voor de eerste keer die andere JD zag staan werd ik spontaan overvallen door de lichtelijk maffe gedachte van Eh...
Aan de andere kant heeft de JD in zijn vijftigjarige noeste Eendenleventje alweer zo n dikke kilometers en alweer twee bijbehorende pittige kilometer restauratie s achter de zwemvliezen, waarbij de kreet de ziel is nog steeds dezelfde meer van toepassing is dan de kreet nog volledig origineel terwijl dit laatste voor JD met z n bescheiden krap km plus weer wel het geval is.
Die Oude Meuk interesseerde mij wel jarenlang het gezicht van Citroën Nederland > Ik verruilde mijn geboortestad Gent voor Amsterdam en ging op zoek naar een broodwinning. Iets met wielen, dat stond vast, want ik ben altijd een volslagen autofiel geweest. Het werd een leuke baan in Diemen, waar ik assistent-inkoper werd bij een importeur van auto-onderdelen en gereedschappen.
Met regelmatige uitstapjes naar Franse beurzen in dat heerlijke pre-internet tijdvak. Na 4 jaar inkopen, een huwelijk en twee kinderen werd het tijd voor het echte werk: auto s. In Amsterdam waren twee importeurs gevestigd, Renault en Citroën, en gezien mijn affiniteit met Eenden en Snoeken werd het Citroën: op 1 juni 1978 begon ik als Assistent op de afdeling Après-Vente - mehari citroen.
Zo, u bent de nieuwe, u zult vandaag vele gezichten zien, die mag u allemaal vergeten, als u het mijne maar onthoudt: Hendrik G. is de naam, aangenaam!. In de werkplaats zag ik een GS Birotor en een 2CV Sahara, de enige ooit in Nederland geleverd wist de Chef Personeelszaken.
De productie van de DS was pas 4 jaar geleden gestopt en in Nederland was la folie (zo noemde mijn patron dat) reeds losgebarsten. Omdat diezelfde patron in de gaten had dat die oude meuk mij wel interesseerde kreeg ik de clubcontacten onder mijn hoede. Die contacten huisden tot dan toe bij de afdeling Marketing & Publiciteit, waar ik op deze manier zachtjes binnensloop.
Onder andere belast met de Qui Achète, oftewel hoe ziet de Nederlandse Citroën-koper er uit en wat ruilt ie zoal in. Bij elke verkoop moesten dealers een formulier invullen met het profiel van de koper. En ik maar lijstjes maken, en rapporteren aan Parijs. citroen mehari a vendre france. Waar de marketing-vergaderingen weer heerlijke uitstapjes betekenden, en zo leerde ik steeds meer collega s kennen op het hoofdkantoor.
ervan overtuigd dat een Belg de Nederlandse belangen kon verdedigen van een Frans merk. Ik ook niet trouwens, dus dat moest ik maar eens bewijzen. Mijn eerste heldendaad was de uitverkiezing van de XM tot Auto van het Jaar Had ik natuurlijk niet alleen voor mekaar gekregen, maar de Nederlandse score was opvallend hoog - citroen mehari kopen.
Twee jaar later kon ik na de beginperikelen puin ruimen, door de concessionnaires te overtuigen dat bij de nieuwe types de kinderziekten écht verholpen waren. Toen ik voorspelde dat er in de nabije toekomst een XM Club opgericht zou worden werd ik feestelijk uitgelachen - prix citroen mehari electrique. In 1991 werden de eerste stenen gelegd van wat het hoogtepunt van mijn carrière zou worden: Citroën 75 Jaar Toekomst, de viering van onze 75e verjaardag.
Waarom zou Amsterdam de verjaardag van een merk vieren dat zijn roots in Parijs heeft? Het keerpunt kwam toen ik aangaf dat la Hollande l autre pays de Citroën was, en geholpen door de biografie van André Citroën door Jacques Wolgensinger begreep men de legitimiteit van een Amsterdams feestje. En een feestje werd het: betalende bezoekers kwamen in 1994 in de Beurs van Berlage Operation Dragon in Wuhan De 2CV maakt hier onderdeel uit van ons dagelijkse leven Proefrit Citroën Activa Met Jules Deelder Jacqueline Citroën bij Paris-Moscou-Paris (1984) De clubs laven aan de geschiedenis van een prachtig merk - citroen mehari électrique.
Maar dat is een ander verhaal In de jaren 80 groeide hat aantal clubs gestaag. Voor een vergadering met de bestuurders had je al snel de Grote Vergaderzaal nodig (citroen mehari wiki). Geen type bleef onbeclubt, zelfs de minst geliefden zoals Axel en Visa werden van de sloop gered en op handen gedragen. citroen 2cv.
Citroën kan dat verleden functioneel maken door er de nieuwe auto s aan te koppelen - citroen mehari e. Die vertaalslag maken is een kunst die ze in Parijs ook niet steeds begrepen Toen het overkoepelende Citroën Contact werd opgericht ten behoeve van Citro, Mobile was ik wat blij: voor een vergadering met de clubs was mijn kantoor ruim genoeg.
Het verleden vertalen naar heden en toekomst is niet iedereen gegeven - citroen mehari france. Dat begrip kwam pas later, toen bleek dat andere merken zonder imago diep in hun verleden gingen wroeten tot ze iets bruibaars vonden om het holle merk roots te geven; kijk naar de Japanners, alreeds in 1967 was ons merk toonaangevend op het gebied van etc..
De somberling doelde op de overname door Peugeot en de bijna ondergang van beide merken in Gelukkig dacht niet iedereen zo, dankzij het historisch besef van mensen als Marcel Allard en Jean-Paul Cardinal werden zeldzame Citroën-relieken zoals prototypes en maquettes verstopt in obscure Parijse kelders. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het initiatief voor het Conservatoire in 2001 van een Peugeot-telg kwam.
2008: de Finale Na 30 jaar vond ik het welletjes. En ik niet alleen Wanneer koele cijfers belangrijker worden dan menselijke warmte haak ik af - citroen mehari a vendre france. Dat afhaken geschiedde trouwens in stijl: op initiatief van Citro, Mobile s Johan Nooij en Cor de Vries, en ondersteund door Citroën Nederland en de clubs, werd het inititief genomen voor een onvergetelijk surprise party waarbij mijn hele Citroën-verleden de revue passeerde: collega s, journalisten, vroegere assistentes en stagiaires, dealers, familie, en vooral heeeeel veel vrienden uit de clubs.
a. Gro Hoeg namens Automobiles Citroën. En een cadeau waarvan ik het nog elke dag plezier Directeur Public Relations, Opération Dragon was de springplank voor mijn benoeming tot PR-directeur. Daar kon ik 10 jaar eerder alleen maar van dromen. Er moesten wél een paar hobbels genomen worden: niet iedereen was In 1983, tijdens de voorbereidingen van de rit Paris-Moscou-Paris ter gelegenheid van de 50e verjaardag van de Traction Avant, werd het mij snel duidelijk: Parijs vierde zijn eigen feestje op Le Bourget en Amsterdam hoefde niet op ondersteuning te rekenen.
Mijn Auto s In 1969 kocht ik mijn eerste auto met m n bij een aannemer zuurverdiende vakantiegeld, een Volvo 544. Zes jaar oud en toen al een oldtimer. Daarna volgden een aantal 121 s van hetzelfde merk. De gedroomde DS was gewoon nog te duur in die tijd en mijn wederhelft vond een 2CV met twee kleine kinderen maar niks.
Verder staan in de garage een als nieuwe 2CV6 Club uit 1980 in de prachtkleur Vert Jade, een Panhard 17bt Relmax uit 1964, één van de laatste, en een Peugeot 307CC pour Madame. Met Citroën-sleutelhanger, dat wel. Tja, daar zou ik vroeger niet aan hebben moeten denken, maar ja, vind maar eens een leuke cabriolet met chevrons.
Latest Posts
Auto Inkoop Utrecht? Je Auto Gratis Verkopen In Utrecht!
Autohandelaar Hardinxveld
Schade Auto Opkoper